Bodite pozorni, pri gotovinskem poslovanju vas lahko doleti globa do kar 120.000 €

Imate že dobro utečeno podjetje, ali ste še na začetku svoje poslovne poti? V vsakem primeru ste skoraj gotovo že izdali račun končni stranki ali pa drugemu podjetju. Ko ste za izdan račun prejeli plačilo z gotovino ali s plačilno kartico, ste gotovinsko poslovali. 

Raziskali in zapisali smo, kakšne oblike gotovinskega poslovanja poznamo ter na kaj morate biti pozorni pri gotovinskem poslovanju fizičnih oseb in med podjetji. Pripravili smo vam tudi seznam razlogov, zakaj vam uporaba davčne blagajne olajša vaše poslovanje in vam tako prihrani čas, ki ga lahko izkoristite za razvoj posla. Ker je dobro začeti na začetku, najprej razjasnimo, kaj gotovinsko poslovanje pravzaprav je. 


Kaj je gotovinsko poslovanje?

Gotovinsko poslovanje je vsako poslovanje med podjetji ali med podjetjem in fizično osebo pri katerem je plačilo blaga ali storitve izvedeno z gotovino. Kot plačilo z gotovino se šteje vsako plačilo z bankovci in kovanci, ki so v obtoku kot plačilno sredstvo. Med gotovinsko poslovanje štejemo tudi plačila s plačilno ali kreditno kartico, s čekom in tudi plačilo po povzetju. Direktno nakazilo na transakcijski račun podjetja se ne šteje za gotovinsko poslovanje. Tudi plačili s Paypal-om in preko UPN obrazca nista opredeljeni kot poslovanje z gotovino. 

Gotovinsko poslovanje delimo na poslovanje med podjetji in poslovanje s fizično osebo. Raziskali smo, kakšna je razlika med obema vrstama poslovanja in na kaj morate biti pozorni pri izvajanju obeh. Berite naprej. 

 

Kakšna je razlika med gotovinskim poslovanjem s fizično osebo in s podjetjem?

Gotovinsko poslovanje med podjetji ureja Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2), kjer so določena pravila, omejitve, obveznosti in tudi izjeme pri tovrstnem poslovanju s podjetji oziroma z imeniki d.o.o. Za gotovinsko poslovanje med podjetji se šteje vsako poslovanje, ki poteka med naslednjimi subjekti: 

- pravne in druge osebe;

- samostojni podjetniki posamezniki;

- posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost;

- upravni in drugi državni organi;

- osebami, samostojnimi podjetniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost.

 

gotovinsko poslovanje

Pred davčnih poslovanjem je pomembno, da sprejmete tudi interni akt. Več o tem si lahko preberite tu. 

Na kaj morate biti pozorni, ko poslujete z gotovino z drugim podjetjem? 

Kadar boste izdali račun drugemu podjetju, ko boste gotovinsko poslovali z imetnikom d.o.o., oziroma s katerokoli izmed zgoraj naštetih skupin, bodite pozorni na omejitve, ki jih določa Zakon o davčnem postopku. V osnovi zakon določa, da morate, v primeru poslovanja med podjetji, plačila za dobavljeno blago in opravljene storitve nakazovati na transakcijske račune. Vendar pa zakon dopušča 2 izjemi in sicer na transakcijske račune ni potrebno nakazovati plačil: 

- v manjših zneskih (vsako plačilo, ki ne presega zneska 420 €),

- ki imajo zagotovljeno sledljivost iz drugih virov. 

Gotovinsko poslovanje s fizično osebo

Gotovinsko poslovanje med podjetjem in fizično osebo ureja Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Zakon določa, da pri prodaji blaga ali opravljanju posamezne storitve ne smete od stranke ali nekoga tretjega prejeti plačila v gotovini, če to presega vrednost 5.000 €. V primeru, da teh omejitev ne upoštevate, vas lahko doleti globa v višini od 12.000 do 120.000 €.

 

Ste izbrali davčno blagajno ali vezano knjigo računov?

Ko poslujete z gotovino s fizičnimi osebami ali s podjetji morate izdane račune davčno potrjevati. Pred tem morate sprejeti interni akt. Davčno lahko račune potrdite na 2 načina. Prvi način je uporaba vezane knjige računov, ki je za vas smiselna v primeru, da izdate mesečno zelo malo računov in si zato lahko vzamete čas, da račune pišete ročno. Prav tako zahteva vezana knjiga računov več birokratskega dela, saj je potrebno račune iz vezane knjige ročno potrditi pri FURS-u. Druga možnost je uporaba davčne blagajne, ki omogoča izdajanje in davčno potrjevanje računov na enem mestu. Berite naprej in izvedeli boste, kaj vse lahko nudi davčna blagajna in kako vam lahko uvedba davčne blagajne pomaga izboljšati vaše gotovinsko poslovanje fizičnih oseb in med podjetji. 

 

5 razlogov, zakaj bo uvedba (mobilne) davčne blagajne olajšala in izboljšala vaše gotovinsko poslovanje

Izdajanje računov je gotovo eden lepših trenutkov v delovnem dnevu vsakega podjetnika. Pisanje računov na roke je lahko precej zamudno opravilo. Še posebej, ker je potrebno račune potem poslati v davčno potrjevanje na FURS. Uvedba davčne blagajne vam bo olajšala poslovanje in prihranila dragocen čas, ki ga lahko izkoristite za razvoj posla. Ko se odločite, so naslednji koraki preprosti. Potrebujete samo digitalno potrdilo in davčna blagajna bo po nekaj preprostih korakih pripravljena za uporabo. Na naši spletni strani smo pripravili kratke videe, ki vas vodijo skozi proces registracije. 

Davčna blagajna olajša poslovanje z gotovino na veliko nivojih, v nadaljevanju smo za vas strnili 5 najpomembnejših. 

Boljši nadzor nad poslom

Davčna blagajna je redkokdaj samo davčna blagajna. Večina davčnih blagajn vključuje kup praktičnih funkcionalnosti, ki vam olajšajo poslovanje na različnih področjih in hkrati ponujajo celovit pregled nad vašim poslom. Idealno bi bilo, če bi se lahko pri poslu ukvarjali samo z izvajanjem dejavnosti in izdajanjem računov.

V realnosti pa temu ni tako in vsak podjetnik slej ko prej ugotovi, da se v ozadju, na prvi pogled enostavnega gotovinskega poslovanja, skriva cel kup poslovnih operacij, ki so nujne za uspešno vodenje in izvajanje posla. Preden izdelek prodate, ga je potrebno naročiti in zanj voditi zaloge. Davčna blagajna, ki hkrati ponuja tudi zaledno pisarno, omogoča vse to na enem mestu. Tako imate vedno in povsod celovit pregled nad svojim poslom, kar omogoča popoln nadzor nad izdanimi računi, naročili in zalogami na enem mestu, kar je nujna komponenta uspešnega poslovanja. 

Varno shranjevanje podatkov v oblaku

Vodenje posla, pa naj gre za majhno, srednje ali veliko podjetje, vključuje veliko dela s podatki. Shranjevanje računov in ostalih poslovnih informacij v papirni obliki je lahko zelo zamudno in ne omogoča popolne varnosti podatkov.

Prav tako ni preveč priročno, če račune in podatke shranjujete v elektronski obliki na več različnih mestih oziroma znotraj različnih računalniških programov. Davčna blagajna omogoča varno shranjevanje podatkov v oblaku, kar pomeni, da ni nevarnosti, da podatke izgubite ali pa da pridejo nehote v roke nekomu drugemu. Vsi podatki so shranjeni na enem mestu in so vam vedno pri roki. 

Računov ni potrebno pošiljati na FURS

Gotovinsko poslovanje - FURS sta dva neločljivo povezana pojma, saj morate pri gotovinskem poslovanju s fizičnimi osebami ali s podjetji vsak izdan račun davčno potrditi. Pri uporabi vezane knjige računov morate vsak izdan račun poslati v davčno potrditev na FURS. Uporabnikom davčne blagajne se s tem ni potrebno ukvarjati, saj so davčne blagajne preko spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom FURS, ki davčno potrdi ter shrani podatke o izdanih računih. 

Praktična uporaba kjerkoli in kadarkoli

Veste, kako izgleda mobilna davčna blagajna? Gre za majhen aparat, ki bi ga skoraj lahko spravili v žep, gotovo pa se prilega vsaki torbici ali nahrbtniku. Cela pisarna, ki jo lahko shranite v nahrbtnik! Za tiste izmed vas, ki velik del posla opravite na terenu, je uporaba mobilne davčne blagajne velika prednost, ki kmalu postane nepogrešljiv pripomoček pri poslovanju. Mobilna davčna blagajna omogoča izdajanje in davčno potrjevanje računov ter popoln pregled nad gotovinskim poslovanjem kadarkoli in kjerkoli.

Enostaven program za vodenje podjetja 

Pri izbiri davčne blagajne bodite pozorni na to, da davčna blagajna vključuje tudi program za vodenje podjetja, ki omogoča vodenje zalog, pregled nad naročili, izdanimi računi in ostalimi procesi, ki jih izvajate pri svojem poslu. 

 

program za vodenje podjetja

 

Poenostavite svoje gotovinsko poslovanje in prihranite dragocen čas in živce

Danes smo spoznali, kaj vse prinaša s seboj gotovinsko poslovanje, na kaj morate biti pozorni in kako lahko svoje poslovanje poenostavite. Uporaba davčne blagajne vam bo olajšala izdajanje in potrjevanje računov ter omogočila celosten pregled nad poslom, kjerkoli in kadarkoli. Pri izbiri prave davčne blagajne imejte v mislih potrebe vašega posla in vse prednosti, ki vam jih ta lahko prinese. V pomoč vam je lahko blog: Kako izbrati pravo mini davčno blagajno zase? S pravo davčno blagajno boste prihranili dragocen čas, ki ga boste lahko izkoristili za druge poslovne izzive in rast vašega podjetja. Ali pa za kavo s prijateljem. 

ZAČNITE 60 DNI BREZPLAČNO!

ZAČNITE 60 DNI BREZPLAČNO!